6-3-2014, ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΗΝ Α' ΤΑΞΗ
Τα πρωτάκια έγραψαν και απαγγέλουν εν χορώ συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014 - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ - ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ Α1 ΚΑΙ Α2 Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί διεθνές φαινόμενο και σε κάθε χώρα εκδηλώνεται με διαφορετικούς τρόπους, σε ποικίλη ένταση, με πολλές και διάφορες αφορμές. Πρόκειται για την συστηματική και ανεπιθύμητη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά ενάντια σε κάποιο άλλο και περιλαμβάνει: ? Την εσκεμμένη πρόκληση δυσφορίας ή πόνου-σωματικού ή ψυχικού- στο θύμα Το σχολείο μας εφαρμόζει φέτος ένα πρόγραμμα για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας σε συνεργασία με το ΝΗΡΕΑ, με την μέθοδο των ομοτίμων (peer mentoring). Το πρόγραμμα εφαρμόζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1, Ε2 και ΣΤ με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την Μαίρη Πραξιγά, την Αφροδίτη Ντίνου και τη Βαρβάρα Ευθυμιάδου αντίστοιχα. Αποφασίσαμε λοιπόν την ημέρα αυτή θα κάνουμε διάχυση της δράσης στις μικρότερες τάξεις του σχολείου. Οι μεγαλύτεροι μαθητές, που έχουν ήδη εκπαιδευτεί, ανέλαβαν ανά ομάδες των 4 εκπαιδευτών και 3-4 παρατηρητών, να μυήσουν τους μικρούς σε δράσεις συνεργασίας, φιλίας και πρόληψης της επιθετικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά, οι εκπαιδευτικοί των τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη μέθοδο και να πάρουν ιδέες, αλλά και να γνωρίσουν κι άλλες πτυχές των δεξιοτήτων και των δυνατοτήτων των μαθητών τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε2 ανέλαβαν τα πρωτάκια και αυτό είναι το πρόγραμμα που ακολούθησαν: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α? ΤΑΞΗΣ Παιχνίδι γνωριμίας (πετάω το μπαλάκι και αυτός που το πιάνει λέει το όνομά του και κάτι που του αρέσει πολύ) Συμβόλαιο ομάδας (συζήτηση στην ολομέλεια για κανόνες και γράφουμε σε χαρτόνι τους βασικούς: πχ λύνουμε τις διαφορές μας ειρηνικά, δεν βρίζουμε, φερόμαστε ευγενικά ο ένας στον άλλον, ακούμε τη γνώμη του άλλου, δεν κοροϊδεύουμε, κλπ) Το υπογράφουν όλοι Χωρισμός σε ομάδες με καραμέλες. Γράφουμε την ακροστιχίδα της φιλίας σε χαρτόνι Ζωγραφίζουμε ένα κομμάτι εικόνας ο καθένας και μετά προσπαθούμε να ενώσουμε το παζλ της ομάδας. Βλέπουμε τις εικόνες με περιστατικά σχολικής βίας και σχολιάζουμε. Συζητάμε για εμπειρίες μας (ήσασταν ποτέ θύμα, θύτης ή παρατηρητής σε περιστατικό βίας; Τι κάνατε; Τι κάνουμε σε κάθε περίπτωση) Παιχνίδια συνεργασίας.
Ζωγραφίζουμε τα κομμάτια μιας εικόνας χωρίς να ξέρουμε ποιά είναι και τι έχουν οι άλλοι. Μετά ενώνουμε τα κομμάτια και συζητάμε για τη δραστηριότητα (τι μας δυσκόλεψε, αν και πώς συνεργαστήκαμε κλπ)
ακροστιχίδα της Φιλίας
Όλοι στα νησάκια.... |