|
ΚΠΕ ΣΤΥΛΙΔΑΣ 17,18-5-2018
Στο ΚΠΕ Στυλίδας ολοκληρώθηκε για φέτος το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΣΤ’ τάξης «Κλίμα – Δάσος – Προσανατολισμός». Συντονιστές του προγράμματος στο σχολείο ήταν οι εκπαιδευτικοί Χρήστος Δεσποινίδης και Αφροδίτη Ντίνου, που είναι μέλη του εθνικού δικτύου «Κλιματικές Αλλαγές – Ακραία Καιρικά Φαινόμενα» του ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης κι επιμορφώθηκαν σε σχετικό σεμινάριο για τα στάδια υλοποίησης του προγράμματος. Το 5ο Δημοτικό Κιλκίς είναι μέλος του δικτύου αυτού, που σημαίνει ότι δεσμευτήκαμε να υλοποιούμε δραστηριότητες του δικτύου για την διετία 2016-18.
Η επίσκεψή μας ξεκίνησε με ενημέρωση στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στη Στυλίδα, όπου τα παιδιά, με την παρουσίαση της κας Μαρίας Καραβά, είχαν την ευκαιρία να ξαναθυμηθούν το περιεχόμενο του προγράμματος, να αναφέρουν τις δικές τους δράσεις στους υπεύθυνους του δικτύου και να μάθουν για τις δραστηριότητες στο πεδίο, που ήρθαμε να παρακολουθήσουμε.
Διανυκτερεύσαμε στη Λαμία και το απόγευμα της Πέμπτης (17/5) ξεναγηθήκαμε στα αξιοθέατα της πόλης, από το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κ. Κώστα Αγγελή. Τα παιδιά ακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση, σε μια όμορφη πόλη, με ιδιαίτερη ρυμοτομία και πολλά σημεία ιστορικής ενδιαφέροντος.
Το πρωί της Παρασκευής (18/5) επισκεφτήκαμε το Κάστρο της Λαμίας και στη συνέχεια μεταβήκαμε στις Θερμοπύλες, στο κέντρο ενημέρωσης και στο μνημείο του Λεωνίδα. Τα παιδιά, αφού είδαν ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο για την μάχη των Θερμοπυλών, είχαν κατόπιν την ευκαιρία να εμβαθύνουν περισσότερο στις λεπτομέρειες της μάχης και να μάθουν πρόσθετα στοιχεία στους διαδραστικούς σταθμούς, που υπήρχαν στην αίθουσα ενημέρωσης. Ξεναγοί μας για την ημέρα τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ κκ. Γιώργος Κουραβάνας και Παναγιώτης Κουτμάνης.
Στο μνημείο με την επιγραφή του Σιμωνίδη «Ὦ ξεῖν’, ἀγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ὅτι τῇδε κείμεθα, τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι.», έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σε βάθος, σχετικά με τη γενναιότητα και τις αρχές της αυστηρής διαβίωσης των Σπαρτιατών.
Τελευταίος σταθμός στην περιοχή οι θερμές πηγές των Θερμοπυλών, γνωστές από την αρχαιότητα για τις ιαματικές τους ιδιότητες.
Η επόμενη στάση μας ήταν στην περιοχή του Γοργοποτάμου, στο σημείο της ιστορικής γέφυρας. Επιβλητική δεσπόζει η γέφυρα σε ένα καταπράσινο, μαγευτικό τοπίο και στη σκιά της ειπώθηκε όλο το ιστορικό της προετοιμασίας, της ανατίναξης και των γεγονότων που ακολούθησαν. Η σύγχρονη ιστορία πάντα γοητεύει τα παιδιά αν είναι ειπωμένη γλαφυρά και στο πεδίο…
Η ημέρα μας έκλεισε με επίσκεψη στα ιαματικά λουτρά της Υπάτης, όπου συζητήσαμε για την γεωθερμία και τη σχέση της με το κλίμα της περιοχής κι απολαύσαμε ένα ιαματικό λουτρό στους χώρους του λουτροθεραπευτηρίου. Τι καλύτερο για το τέλος μιας τόσο γεμάτης ημέρας! Νιώθουμε την ανάγκη ως σχολείο, να ευχαριστήσουμε θερμά τα μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Στυλίδας – Υπάτης, για τη φιλοξενία και όλες τις διευκολύνσεις που μας παρείχαν. ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ - ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ 19-5-2018
Ημερίδα για την γενοκτονία των Ποντίων, για τους μαθητές και τις μαθήτριες του 5ου Δ. Σ. Κιλκίς, με ομιλήτρια την κα Κική Πασχαλίδου, φιλόλογο κι εκπρόσωπο του πολιτιστικού συλλόγου Αγ. Μάρκου Κιλκίς. Όλες οι τάξεις του σχολείου παρακολούθησαν τμηματικά την παρουσίαση της κας Πασχαλίδου και συμμετείχαν σε συζήτηση κατόπιν. Η παρουσίαση ήταν ευέλικτη και προσαρμοζόταν στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, με αποτέλεσμα όλα να μπορούν να κατανοήσουν τα γεγονότα στο βαθμό που επέτρεπε η ωριμότητά τους.
ΚΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΣΤΟΝ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΚΗΠΟ ΘΕΡΜΗΣ
Την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018, οι Β', Γ' και Δ' τάξεις του Σχολείου εξόρμησαν στον Βοτανικό Κήπο Θέρμης για περιβαλλοντικές δράσεις που σχετίζονται με τα προγράμματα που υλοποιούν φέτος.
Λίγα λόγια για τους Βοτανικούς Κήπους Με θεματικό άξονα την ευαισθητοποίηση σε θέματα φυτικής βιοποικιλότητας και αειφορίας, ο Βαλκανικός Βοτανικός Κήπος Κρουσσίων (ΒΒΚΚ) και ο Κήπος Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Θέρμης (ΚΠΕ), του Εργαστηρίου Προστασίας, Διατήρησης και Αξιοποίησης Αυτοφυών και Ανθοκομικών Ειδών (ΕΠΑΑΑΕ) του ΕΛΓΟ-«ΔΗΜΗΤΡΑ», συνδέουν τους μαθητές με τη φύση και την καθημερινότητά τους, μέσω Διερευνητικών Επιστημονικών Δραστηριοτήτων (Inquiry-Based Science Activities). Σκοπός των προσφερόμενων προγραμμάτων είναι να πληροφορηθούν οι μαθητές για τη διατήρηση των φυτογενετικών πόρων συμμετέχοντας σε δραστηριότητες σχετικές με την αειφορική αξιοποίηση των Ελληνικών Φυτών, η οποία συνδέεται με την οικονομία και τον πολιτισμό, τον σεβασμό στο περιβάλλον και την ευημερία της κοινωνίας, σήμερα και στο μέλλον.
Στόχοι κάθε προγράμματος
Γιατί να τους επισκεφτεί κάποιος; Στο πλαίσιο της πολύχρονης λειτουργίας του ΒΒΚΚ (14 χρόνια) και του ΚΠΕ (7 χρόνια) εκπαιδεύτηκαν με επιτυχία πάνω από 10.000 μαθητές όλων των ηλικιών και των βαθμίδων. Ο νέος περιβαλλοντικός, οικονομικός, κοινωνικός και πολιτισμικός ρόλος των βοτανικών κήπων στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, μας οδήγησε στη συγγραφή νέου μαθητο-κεντρικού εκπαιδευτικού υλικού. Η μαθησιακή περιήγηση στη μοναδική στον κόσμο συλλογή των σημαντικών ελληνικών φυτικών ειδών (ενδημικά, απειλούμενα με εξαφάνιση κ.ά.) ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε χώρους που γίνεται αληθινή επιστημονική έρευνα!
Στα 310 στρέμματα του, ο ΒΒΚΚ (θεματικές ενότητες φύτευσης και φυσικό δρυοδάσος) περιλαμβάνει χιλιάδες φυτικά είδη που βρίσκονται σε «αιχμαλωσία» ή αυτοφύονται εκεί! Οι μαθητές έρχονται για να απολαύσουν το φυσικό περιβάλλον και να μάθουν για τη σημασία των φυτών στη ζωή μας.
Στον ΚΠΕ και στο ΕΠΑΑΑΕ (μητρική συλλογή, θερμοκήπια κτήριο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης), οι μαθητές γνωρίζουν πώς η έρευνα της συλλογής και διατήρησης συνδέεται με τη χρήση τους και συνομιλούν με τους ερευνητές/επιστήμονες των εργαστηρίων. Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας αυτή τη φορά
Καταφύγαμε σε χώρο του Θερμοκηπίου για να αποφύγουμε τη βροχή κι εκεί έγινε άλλη μια ξενάγηση. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν σχετικά με την εμπειρία τους, αλλά η επίσκεψή μας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Για τον λόγο αυτό μας πρότειναν να την συνεχίσουμε στον Βοτανικό Κήπο Κρουσσίων, κάτι που μας ικανοποίησε και θα το επιδιώξουμε για να ολοκληρώσουμε τις βιωματικές μας δράσεις πάνω στο πρόγραμμα.
Περισσότερα Άρθρα... |