|
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ 2016
ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ 2016-17, ΣΤΟ 5ο Δ.Σ.ΚΙΛΚΙΣ
«Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντισμού για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη»Το 5ο Δημοτικό Κιλκίς έχει ενταχθεί φέτος να υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ. Στο πρόγραμμα έχουν επιλεγεί να συμμετέχουν 60 σχολεία απ? όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων το 5ο Δημοτικό και το 1ο Γυμνάσιο από το Κιλκίς. Συντονίστριες του προγράμματος είναι η Αφροδίτη Ντίνου για το 5ο Δημοτικό και η Άννα ? Μαρία Παναγιωτίδου για το 1ο Γυμνάσιο, ενώ επιβλέπει ο σχολικός Σύμβουλος 2ης σχολικής περιφέρειας Π.Ε. Κιλκίς, Πάρης Παπαδόπουλος.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στα παιδιά και στους νέους, καλλιεργώντας βιώσιμες στάσεις ενεργού κοινωνικής προσφοράς, με βιωματικές προσεγγίσεις. Το έργο, που είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, υλοποιείται από το μη κερδοσκοπικό σωματείο ΔΕΣΜΟΣ, σε συνεργασία με το ίδρυμα Μποδοσάκη και περιλαμβάνει τη δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος και πολυμορφικού υλικού για τα σχολεία, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και δημιουργία σχολικού δικτύου για τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη. Για την υλοποίηση συμπράττουν το ίδρυμα Μποδοσάκη και το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που χρηματοδοτούν τη δημιουργία υλικού και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Η 5η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού για την Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη το 1985, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στα εκατομμύρια των εθελοντών, που είναι ταγμένοι στην υπηρεσία του ανθρώπου, συχνά με κίνδυνο της ζωής τους. Θεωρώντας ότι είναι μια μοναδική ευκαιρία να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα με τους άμεσα εμπλεκόμενους, οργανώσαμε βιωματικές δράσεις αποσαφήνισης των βασικών εννοιών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ? κι Ε?, με τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κ. Μηλιόγλου Μιχάλη και κα Παυλίδου Νίκη, συζήτησαν για τις έννοιες ? κλειδιά, εθελοντισμός, φιλανθρωπία, αλληλεγγύη, ενεργός πολίτης και στη συνέχεια έφτιαξαν, χωρισμένοι ανά τάξεις «το δέντρο του εθελοντή» όπου στις ρίζες έγραψαν «τι κερδίζει κάποιος όντας εθελοντής» και στα φύλλα «τι μπορώ να κάνω σαν εθελοντής»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ έκαναν διερεύνηση των εννοιών, αλλά και συζήτησαν για πιθανές λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα της περιοχής μας, χωρισμένοι σε ομάδες, με την μέθοδο του worldcafe, όπου κάθε ομάδα επεξεργάστηκε κάθε θέμα για 5-7 λεπτά κι όταν όλες οι ομάδες πέρασαν και από τα οκτώ πόστερ, συμβάλλοντας με τις ιδέες τους, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα στην ολομέλεια και μετά εκτέθηκαν για να ψηφιστούν και να προκύψουν οι επικρατέστερες απόψεις σε κάθε περίπτωση. Την δημιουργική αυτή διαδικασία οργάνωσε η συντονίστρια του έργου Αφροδίτη Ντίνου και υλοποιήθηκε με τη συμβολή του σχ. Συμβούλου Πάρη Παπαδόπουλου και των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν, Κατερίνα Μπόσκου και Ιωάννα Ευθυμιάδου.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 2016
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 2016 Η παγκόσμια κοινότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών, με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού, στις 20 Νοεμβρίου 1989. Από τότε η 20η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Με αφορμή αυτή την ημέρα και δεδομένου ότι το σχολείο μας έχει επιλεγεί να συμμετέχει στο πανελλαδικό πιλοτικό πρόγραμμα ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ, με ανθρωπιστικό κι εθελοντικό χαρακτήρα, ετοιμαζόμασταν κατά τμήματα για την ημέρα αυτή και την κοινή δράση του σχολείου μας, την Δευτέρα 21 Νοεμβρίου.
Κάθε τμήμα είχε διαλέξει ένα από τα δικαιώματα για να το επεξεργαστεί και να το παρουσιάσει στη σχολική κοινότητα με κάποιο τρόπο. Επιλέχθηκαν εικαστικές δράσεις, δραματοποίηση, ποιήματα και πεζά. Την Δευτέρα το πρωί η ΣΤ? υλοποίησε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο, πάνω στη φιλοσοφίαPestalozzi, με εμψυχώτριες την κα Άννα ? Μαρία Παναγιωτίδου, υποδιευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Κιλκίς, εκπαιδεύτρια στο πρόγραμμα Pestalozzi και την κα Αφροδίτη Ντίνου, συντονίστρια του προγράμματος στο σχολείο μας.
Το πρόγραμμα αφορούσε βέβαια τα Δικαιώματα του Παιδιού και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Jigsaw για την υλοποίηση και η μέθοδος Galleryγια την διάχυση των αποτελεσμάτων. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, ήταν ήδη ενήμερα, οπότε το εργαστήρι ολοκληρώθηκε με επιτυχία, όπως διαπιστώθηκε και στην αποτίμηση της δράσης.
Στη συνέχεια, για το τελευταίο δίωρο της ημέρας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ? ανέλαβαν το ρόλο των εμψυχωτών για τις ομάδες των μικρότερων παιδιών, που δημιουργήθηκαν με τη μέθοδο «βρες τη λέξη». Κάθε παιδί πήρε ένα γράμμα, που σχημάτιζε μια λέξη που αφορούσε ένα δικαίωμα. Κάθε λέξη είχε διαφορετικό χρώμα, οπότε έτσι σχηματίστηκαν οι ομάδες, οργανώθηκαν οι λέξεις και κολλήθηκαν στο ταμπλό με τους 4 άξονες των Δικαιωμάτων του Παιδιού: Συμμετοχή, Εξέλιξη, Επιβίωση, Προστασία. Εδώ οι εμψυχωτές χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους για να οργανώσουν τις ομάδες τους και να συζητήσουν για το δικαίωμά τους: Πώς προστατεύεται και τι καλύτερο μπορεί να γίνει γι? αυτό.
Ακόμη τα τμήματα είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα έργα τους και να παρουσιάσουν αυτά που ετοίμασαν. Ο Σχολικός Σύμβουλος 2ης Περιφέρειας κος Πάρης Παπαδόπουλος, παρακολούθησε όλη τη δράση.
Ήταν μια πολύ διαφωτιστική ημέρα, καθώς είδαμε το αποτέλεσμα των διεργασιών στα τμήματα, αλλά και το πώς τα παιδιά αυτοοργανώνονται και λειτουργούν συνεργατικά, χωρίς να χρειαστεί να επέμβουν οι εκπαιδευτικοί. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς τα βιωματικά εργαστήρια και οι κοινές δράσεις είναι πια στην κουλτούρα του σχολείου μας κι έχουν περάσει στη νοοτροπία όλων, εδώ κι αρκετά χρόνια.
Περισσότερα Άρθρα... |