|
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2-4-2014
Πολλές, ευφάνταστες, αξιόλογες και πρωτότυπες προσεγγίσεις έγιναν από μαθητές κι εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η 2α Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου "παραμυθά" Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Εκείνη την ημέρα τα περισσότερα τμήματα του σχολείου έκαναν κάποια αναφορά στο βιβλίο και τη Φιλαναγνωσία, ενώ κάποιοι παρήγαγαν υλικό, που εκτέθηκε στο χώρο του σχολείου, όπως θα δείτε παρακάτω. Το θέμα προσεγγίστηκε με δημιουργική γραφή (Α1, Α2, Γ2, Δ2) με δημιουργία κόμικ με μηνύματα για τη Φιλαναγνωσία (Δ1), με δημιουργία τουριστικού οδηγού (Β2), με βιβλιοπαρουσίαση (Β1) και βέβαια εικαστικά (ζωγραφική, κολλάζ), ανάγνωση και σχολιασμό βιβλίων. Α1- "Οι νεράιδες μιλούν για τη γενναιοδωρία" Η κα Κατερίνα διάβασε το βιβλίο στα παιδιά και μετά αυτά έφτιαξαν μια εικονογραφημένη διασκευή του. Διάβασαν βιβλία που έφερε ο καθένας από το σπίτι του και τα παρουσίασαν με μικρές περιλήψεις, προφορικά. Α1 Α1 Α2 - Ο "Γίγαντας και τα πουλιά". Η κα Ιωάννα διάβασε ένα μέρος του βιβλίου στα παιδιά και μετά αυτά, χωρισμένα σε 4 ομάδες, έγραψαν την δική τους εκδοχή τέλους και την εικονογράφησαν με κολλάζ. Στη συνέχεια διάβασαν βιβλία που έφεραν από το σπίτι κι αντάλλαξαν μεταξύ τους. Α2 Β1- Βιβλιοπαρουσίαση. Η κα Σοφία με τους μαθητές της οργάνωσαν μια βιβλιοπαρουσίαση, όπου ο καθένας είχε να παρουσιάσει με λίγα λόγια το βιβλίο που διάβασε. Στη συνέχεια τα βιβλία και οι παρουσιάσεις τους εκτέθηκαν στο χώρο του σχολείου, για να τα δουν κι οι υπόλοιποι μαθητές.
Β2 - Τουριστικός οδηγός Κιλκίς. Οι μαθητές με την κα Νατάσα, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες κι έφτιαξαν η καθεμιά τον τουριστικό οδηγό του Κιλκίς. Υπάρχουν πάρα πολλές εκδοχές σε ένα βιβλίο... Δανείστηκαν και διάβασαν βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης τους. Β2 Γ2 Γ2 - Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη. Η κα Γεωργία χώρισε τα παιδιά σε ομάδες, που είχαν η καθεμιά ένα μέρος του συνόλου της εργασίας. Η μια ομάδα συνέταξε το δεκάλογο των δικαιωμάτων του μικρού αναγνώστη, η άλλη έκανε την ακροστιχίδα της φιλαναγνωσίας, η τρίτη εικονογράφησε κι η τέταρτη έγραψε και εικονογράφησε το ηλιακό λεωφορείο (από μάθημα στη Γλώσσα) και το περιτριγύρισε με αποφθέγματα για το βιβλίο.
Δ1 - Πες το με κόμικ. Οι μαθητές του κου Γιάννη, δημιούργησαν κόμικ στον πίνακα, με ευφάνταστα μηνύματα για το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία.
Δ2 - Δημιουργική γραφή πάνω στο βιβλίο του Σάκη Σρέφα "Μια τρύπα στο νερό". Οι μαθητές της κας Νίκης, χωρισμένοι σε ομάδες πήραν από μια εικόνα από το βιβλίο "Μια τρύπα στο Νερό" και χωρίς να ξέρουν την υπόθεση, έγραψαν μια ιστορία που εμπνεύστηκαν από την εικόνα. Στη συνέχεια διαβάστηκε το βιβλίο στην τάξη και οι 4 ιστορίες των ομάδων, οι οποίες μετά έγιναν βιβλίο απο την κάθε ομάδα. Συζήτησαν για το πώς φαντάζονται μια τρύπα στο νερό, αλλά κι ένα σωρό άλλες τρύπες που συναντάμε στον κόσμο κι ο καθένας διάλεξε μια να εικονογραφήσει.
Οι μεγαλύτερες τάξεις είδαν και σχολίασαν το παρακάτω βιντεάκι, που εμπνεύστηκαν ισπανοί... Ρίξτε κι εσείς μια ματιά. Αξίζει τον κόπο. ΤΗΕ ΒΟΟΚ ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ, 15-3-2014
Το Σάββατο 15 Μαρτίου 2014, η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, εθνικός συντονιστής του ευρωπαϊκού δικτύου των Eco - Schools, βράβευσε με την πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων 60 σχολεία απ' όλες τις βαθμίδες, για τις οικολογικές τους δράσεις. Από τα 60 σχολεία που βραβεύτηκαν, τα 30 ήταν στην Αττική και τα άλλα 30 στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το σχολείο μας έχει την τιμή να βρίσκεται ανάμεσα στα σχολεία που βραβεύτηκαν για τις περιβαλλοντικές τους δράσεις την τελευταία διετία, που κάναμε αίτηση συμμετοχής στο δίκτυο της ΕΕΠΦ, ακολουθήσαμε τα 7 βήματα δράσης ενός οικολογικού σχολείου και καταθέσαμε το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε στην ΕΕΠΦ για αξιολόγηση. Η εκδήλωση βράβευσης έλαβε χώρα στο Μουσείο Μπενάκη και το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε τελικά μόνο από την συντονίστρια του δικτύου κα Αφροδίτη Ντίνου, ενώ η άμεση συνεργάτιδα κα Βαρβάρα Ευθυμιάδου, δεν μπόρεσε να παρευρεθεί. Το πρόγραμμα που βραβεύτηκε ήταν αυτό των εθελοντών μας για τις δράσεις ανακύκλωσης, καθαρισμού και προσφοράς βοήθειας που υλοποίησαν τα τελευταία 2 χρόνια, αν και η ομάδα των εθελοντών μας λειτουργεί φέτος για 8η (!) χρονιά.
6-3-2014, ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014 - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί διεθνές φαινόμενο και σε κάθε χώρα εκδηλώνεται με διαφορετικούς τρόπους, σε ποικίλη ένταση, με πολλές και διάφορες αφορμές. Πρόκειται για την συστηματική και ανεπιθύμητη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά ενάντια σε κάποιο άλλο και περιλαμβάνει: ? Την εσκεμμένη πρόκληση δυσφορίας ή πόνου-σωματικού ή ψυχικού- στο θύμα Το σχολείο μας εφαρμόζει φέτος ένα πρόγραμμα για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας σε συνεργασία με το ΝΗΡΕΑ, με την μέθοδο των ομοτίμων (peer mentoring). Το πρόγραμμα εφαρμόζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1, Ε2 και ΣΤ με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την Μαίρη Πραξιγά, την Αφροδίτη Ντίνου και τη Βαρβάρα Ευθυμιάδου αντίστοιχα. Αποφασίσαμε λοιπόν την ημέρα αυτή θα κάνουμε διάχυση της δράσης στις μικρότερες τάξεις του σχολείου. Οι μεγαλύτεροι μαθητές, που έχουν ήδη εκπαιδευτεί, ανέλαβαν ανά ομάδες των 4 εκπαιδευτών και 3-4 παρατηρητών, να μυήσουν τους μικρούς σε δράσεις συνεργασίας, φιλίας και πρόληψης της επιθετικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά, οι εκπαιδευτικοί των τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη μέθοδο και να πάρουν ιδέες, αλλά και να γνωρίσουν κι άλλες πτυχές των δεξιοτήτων και των δυνατοτήτων των μαθητών τους. Οι διεργασίες στις ομάδες διήρκεσαν όλο το 2ο δίωρο και στη συνέχεια βγήκαμε όλοι στην αυλή, οργανωμένα για να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε στο ταμπλώ κατά της βίας και να παίξουμε παιχνίδια συνεργασίας με παρτενέρ που δεν θα συναντούσαμε σε κανονικές συνθήκες σχολείου. Παρόλο που υπήρχαν 200(!) παιδιά στην αυλή, καταφέραμε να οργανωθούμε σχετικά γρήγορα και να περάσουν όλοι από τις ομαδικές δράσεις συνεργασίας. Ήταν μια αξέχαστη μέρα αδελφοσύνης και συνεργασίας, αυτοέκφρασης και φιλίας, δημιουργικότητας και πρωτοβουλιών, που μας άφησε όλους ικανοποιημένους και πιο αισιόδοξους ίσως...
Στο ταμπλό των συνθημάτων και των ζωγραφιών κατά της βίας.
Η ΣΤ μπροστά στις αφίσσες που δημιούργησαν στο μάθημα της Πληροφορικής, κατά της βίας και του εκφοβισμού, με την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής κ. Χρήστου Δεσποινίδη ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ
Το κουτί των λυπητερών σκέψεων και των αρνητικών συναισθημάτων από την Δ2. Τα γράψαμε και τα πετάξαμε μέσα και τα ξεφορτωθήκαμε.
και οι Κυρίες συμμετέχουν ενεργά στα παιχνίδια συνεργασίας
Πρέπει να συνεργαστεί ο μεγάλος με τον μικρό, διαφορετικού μεγέθους και φυσικών ικανοτήτων και να φέρουν σε πέρας την αποστολή, που όσο απλή κι αν φαίνεται, έχει δυσκολίες λόγω συνθηκών. Μαθαίνουμε οτι ξεπερνιούνται με συννενόηση και θετική διάθεση...
Το στεφάνι κάνει κύκλο με συνεργασία κι αλληλοβοήθεια!! Περισσότερα Άρθρα... |