|
4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2017
Η 4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ 5Ο Δ. Σ. ΚΙΛΚΙΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 2-10-2017
Στο πλαίσιο της 4ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού σκεφτήκαμε να εντάξουμε δράσεις από το ετήσιο project του σχολείου μας «Αγώνες Συνεργασίας». Οι δυο πρώτες αποστολές των «Αγώνων Συνεργασίας» είχαν να κάνουν με τη δημιουργία Συμβολαίου Συνεργασίας τμήματος και το Λάβαρό τους, σχετικό με τους φετινούς στόχους που θέτουν ως ομάδες. Έτσι μας ήρθε η ιδέα, αυτή την ημέρα να κάνουμε μια προσομοίωση επίσημης αθλητικής διοργάνωσης.
Κάθε ομάδα παρέλασε με το λάβαρό της, φροντίζοντας να έχει μια ομοιόμορφη εμφάνιση και ετοίμασε μια παρουσίαση του λάβαρού της και των στόχων της στην βελτίωση της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Οι κουβέντες που ακούστηκαν από τα παιδιά ήταν πολύ όμορφες κι οι ιδέες τους, σαν παιδιά, αγνές και ειλικρινείς. Οι παρουσιάσεις ήταν ευφάνταστες με ποιήματα, τραγούδια και χορό. Μια πραγματική τελετή έναρξης!
Ένας μαθητής της ΣΤ? εκφώνησε τη Υπόσχεση του Μαθητή με την οποία δήλωσαν ότι συμφωνούν όλοι!
Ακολούθησε η δράση που πρότεινε το Υπουργείο Παιδείας κι όλοι, κατά τμήματα παίξαμε για 5? με μπάλες και μπαλόνια κι ήταν ένα πολύ καλό ζέσταμα για τις σκυταλοδρομίες συνεργασίας, που είχαμε στη συνέχεια. Συμμετείχαν όλες οι ομάδες σε σκυταλοδρομίες σε σταθμούς με διαφορετικό θέμα, όπου οι εθελοντές της διοργάνωσης ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ? κι ανταποκρίθηκαν άριστα στο ρόλο τους.
Στο δεύτερο μέρος της ημέρας κάναμε όλοι zumba με την κα Μπάρμπορα Κοσμίδου και το κέφι ανέβηκε στο κατακόρυφο! Η ημέρα μας έκλεισε με αγώνες χάντμπολ μεταξύ των ΣΤ? και μετά και των Ε? τάξεων, ενώ οι μικροί των Α?, Β?, Γ? Δ? έπαιξαν με επιτυχία τον ρόλο των φιλάθλων.
Ήταν μια υπέροχη μέρα, γεμάτη δράση, που ικανοποίησε όλους μας.
Εδώ θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους εργαζόμενους του ΔΑΚ Κιλκίς για τη φιλοξενία, την κα Μπάρμπορα Κοσμίδου, δασκάλα zumba, από το γυμναστήριο Kinesis και τους γονείς και κηδεμόνες που ήρθαν να μας υποστηρίξουν στην σημερινή διοργάνωση. ΠΕΙΡΑΜΑ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ 22-9-2017
Το πείραμα του Ερατοσθένη γίνεται στο σχολείο μας για 3η χρονιά και για 4η φορά συνολικά, μιας και από πέρσι το κάνουμε και στις δυο ισημερίες, φθινοπωρινή κι εαρινή.
Φέτος απευθυνθήκαμε και πάλι στην ΣΤ' και στους εκπαιδευτικούς της κκ Χρα Γιάννη και Μηλιόγλου Μιχάλη, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τους μόνιμους πια διεκπεραιωτές, κκ Δεσποινίδη Χρήστο και Ντίνου Αφροδίτη.
Πίσω από τα 20-30 λεπτά των μετρήσεων την συγκεκριμένη ημέρα υπάρχει κάποιος παιδαγωγικός σχεδιασμός, που έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις στοχασμού και να παρέχει στα παιδιά: o τη δυνατότητα να αμφισβητούν, να αξιολογούν και να δομούν νέες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές, o τη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων ενεργητικής εμπλοκής του μαθητή στο διδακτικό γίγνεσθαι, o τη δημιουργία αυθεντικότερων συνθηκών μάθησης.
Στη συγκεκριμένη δράση και σε ό, τι αφορά στο γνωστικό κομμάτι (κριτική σκέψη/γνώση) τα παιδιά μαθαίνουν για τον καινοτόμο τρόπο που ο Ερατοσθένης σκέφτηκε και χρησιμοποίησε για τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, καλούνται να κατανοήσουν πώς ακριβώς έκανε τη μέτρηση και να προσπαθήσουν να το επαναλάβουν. Σε συναισθηματικό επίπεδο να ανταποκριθούν και να συμμετέχουν ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές που δίνονται από τον εκπαιδευτικό, να συνεργαστούν και να κάνουν την μέτρηση της περιφέρειας της Γης οι ίδιοι. Στον Ψυχοκινητικό τομέα οι μαθητές καλούνται να μιμηθούν, να εφαρμόσουν -καθώς ακολουθούν την ίδια διαδικασία όπως και ο Ερατοσθένης- και να προσπαθήσουν να μετρήσουν την περιφέρεια της Γης, εργαζόμενοι ομαδικά.
Το εκπαιδευτικό σενάριο στηρίζεται στο ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης και τα παιδιά προετοιμάστηκαν σταδιακά: Πρώτα μάθαμε για τον Ερατοσθένη, τη ζωή και το έργο του, αλλά και το πώς οδηγήθηκε στο συγκεκριμένο πείραμα. Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν έρευνα σε ομάδες και βρήκαν στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πείραμα και τις μοιράστηκαν στην τάξη. Συνδεθήκαμε ως σχολείο με άλλα σχολεία απ? όλη την Ευρώπη, στην πλατφόρμα που οργανώνει το πείραμα πανευρωπαϊκά και επιλέξαμε τους συνεργάτες μας από τα σχολεία που βρίσκονται στον ίδιο γεωγραφικό μεσημβρινό. Βρήκαμε ακριβώς την ώρα που έχουμε ηλιακό μεσημέρι στο Κιλκίς, εκείνη την ημέρα, για να εκτελέσουμε το πείραμα στον ίδιο χρόνο με τους συνεργάτες μας. Ετοιμάσαμε τα απαραίτητα εργαλεία: ένα ξύλο 1μ., μετροταινία, φύλλα εργασίας για να σημειώσουμε τις μετρήσεις μας και ξεκινήσαμε να μετράμε 10 λεπτά πριν το ηλιακό μεσημέρι και συνεχίσαμε και για 10 λεπτά μετά. Ανταλλάξαμε τις μετρήσεις μας με τα σχολεία που συνδεθήκαμε, αλλά κάναμε τις μετρήσεις μας και μεταξύ της θέσης του σχολείου μας κι αυτής του Ισημερινού. Καταφέραμε να υπολογίσουμε με αρκετή ακρίβεια την περιφέρεια της Γης και συζητήσαμε και τους λόγους που μπορεί να πέσαμε λίγο έξω. Συμπερασματικά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν ως προς την αξία που έχει η ακριβής εφαρμογή μετρήσεων και κανόνων σε ένα πείραμα και πήραν και μια πρώτη γεύση από το Πυθαγόρειο θεώρημα και την τριγωνομετρία, αλλά και τη συνέχεια που έχει η μαθηματική επιστήμη και τη σημασία του να μην αφήνει κάποιος κενά στη μάθησή του.
ΓΙΝΕ ΒΟΗΘΟΣ ΜΟΥ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ 2017-18
Μόλις δυο εβδομάδες πέρασαν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς κι ήδη το πρώτο project της χρονιάς είναι σε εξέλιξη στο 5ο Δ. Σ. Κιλκίς. Το πρόγραμμα σύμπραξης Α' και ΣΤ' τάξεων "Γίνε βοηθός μου, μεγάλος αδερφός μου" ξεκίνησε, για 3η χρονιά φέτος, την ημέρα του Αγιασμού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' ετοίμασαν την υποδοχή των παιδιών της Α', υιοθετώντας από ένα πρωτάκι κι αναλαμβάνοντας να το προσέχουν και να το υποστηρίζουν στην ένταξή του στο δημοτικό σχολείο. Ήταν μια χαρούμενη κι ενδιαφέρουσα διαδικασία για όλους τους συμμετέχοντες. Τα "αδέρφια" συστήθηκαν μεταξύ τους με ένα μπαλόνι και σχημάτισαν την πράσινη (Α1) και την πορτοκαλί ομάδα (Α2). Αφού είπαν μερικά πράγματα για τον εαυτό τους στον κύκλο γνωριμίας, ήρθε η ώρα να γνωρίσουν και τους δασκάλους τους, τον κ. Γιώργο Τερζιάδη και την κα Έλλη Κεσίδου αντίστοιχα.
Η γνωριμία των "αδερφιών" θα συνεχιστεί και η σχέση τους θα χτιστεί σταδιακά στην καθημερινότητα του σχολείου, από την υποδοχή τους το πρωί ως την υποστήριξη στα διαλείμματα, την καθοδήγηση στις μεγάλες δράσεις του σχολείου και τη συνεργασία στις κοινές, μεταξύ τους δράσεις. Αναμένεται μια συναρπαστική χρονιά...
Περισσότερα Άρθρα... |