|
ΓΙΝΕ ΒΟΗΘΟΣ ΜΟΥ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ 2017
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία φέτος το πρόγραμμά μας "Γίνε βοηθός μου, μεγάλος αδερφός μου", που ξεκίνησε πιλοτικά πέρσι ως μια συμπεριληπτική σύμπραξη μεταξύ των παιδιών της ΣΤ' και της Α΄τάξης. Εφόσον τα παιδιά της ΣΤ' το επιθυμούσαν το υλοποιήσαμε και πάλι, βασιζόμενοι στις ιδέες των μαγάλων παιδιών κι αναφορικά με τις ανάγκες των παιδιών της Α' τάξης, όπως προέκυψαν από την αποτίμηση της πιλοτικής εφαρμογής.
Πολύ πιο οργανωμένα φέτος και πιο συνειδητοποιημένα από την πλευρά των παιδιών της ΣΤ' το πρόγραμμα προχώρησε πολύ εποικοδομητικά. Με την υποδοχή των νέων μαθητών και μαθητριών την ημέρα του Αγιασμού, την υποστήριξή τους κυρίως στα διαλείμματα, αλλά και τη συνεργασία μεταξύ μικρών και μεγάλων στις κοινές δράσεις του σχολείου.
Οι μεγάλοι φιλοξένησαν τους μικρούς για πρωινό, την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, συνεργάστηκαν μαζί τους την ημέρα σχολικού αθλητισμού, τους ενημέρωσαν βιωματικά για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά, με την μέθοδο των Ομοτίμων στα εργαστήρια για την Πρόληψη της Επιθετικής Συμπεριφοράς και κατά του Ρατσισμού. Δραματοποίησαν παραμύθια για τα Χριστούγεννα και μεταμφιέστηκαν οικολογικά τις Αποκριές.
Όταν ήρθε η ώρα του αποχαιρετισμού της ΣΤ' τάξης, τα μικρά "αδέρφια" τους τους έφτιαξαν αποχαιρετιστήριες κάρτες και τους χάρισαν ανεμόμυλους, αλλά τους απένειμαν και τα αναμνηστικά τους εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων, μέσα σε κλίμα συγκινησιακά φορτισμένο.
'Ηταν μια θαυμάσια χρονιά για το πρόγραμμα κι ήδη, στην αποτίμησή του, έχουμε σκεφτεί πώς θα το εμπλουτίσουμε του χρόνου. Άλλωστε φέτος αποτέλεσε, πιλοτικά, μέρος του μεγαλύτερου προγράμματος "Μεταβάσεις στη Σχολική Ζωή", που αναφέρεται και στην ξενάγηση νηπίων στο δημοτικό, με δράσεις ένταξης στο νέο σχολείο και στην προετοιμασία των τελειοφοίτων για την μετάβασή τους στο Γυμνάσιο και στην υποδοχή των παιδιών της Α' τάξης κάθε Σεπτέμβριο.
ΚΠΕ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ - ΣΤ' 25-27/5/2017
Στο κλείσιμο των περιβαλλοντικών μας προγραμμάτων ήταν και φέτος μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το οποίο ήταν το ΚΠΕ Φιλιππιάδας αυτή τη φορά. Η επίσκεψη ήταν τριήμερη και το πρόγραμμα του ΚΠΕ που παρακολουθήσαμε ήταν το «Λούρος, Ζηρός, Αμβρακικός: τρία διαφορετικά υδάτινα οικοσυστήματα» και ήταν εξαιρετική εμπειρία για τα παιδιά κι ίσως από τα πιο πλούσια σε περιεχόμενο, που έχουμε παρακολουθήσει. Συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ? τάξεις συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους κες Ιωάννα Ευθυμιάδου, Κατερίνα Μπόσκου
και την διευθύντρια του σχολείου και υπεύθυνη του περιβαλλοντικού προγράμματος κα Αφροδίτη Ντίνου.
Την πρώτη μέρα (Πέμπτη 25-5), μετά την υποδοχή μας στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, στην παλιά Παιδόπολη Ζηρού, ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα και την περιοχή και μεταβήκαμε στο πεδίο, στη λίμνη Ζηρού. Πανέμορφη περιοχή, κατάφυτη, με πολλά είδη πτηνών και βλάστησης. Η ξενάγηση διήρκεσε γύρω στη μιάμιση ώρα και δε χορταίναμε το τοπίο. Τα παιδιά έκαναν μετρήσεις στο νερό (θερμοκρασία, pH) και κράτησαν σημειώσεις σε φύλλα εργασίας για να κάνουν μετά τις συγκρίσεις με τους άλλους δυο υγρότοπους.
Συνεχίσαμε στο χωριό Αγ. Γεώργιος, όπου στη διαδρομή είδαμε το φράγμα του Λούρου και τα ερείπια του ρωμαϊκού υδραγωγείου, που τροφοδοτούσε την αρχαία Νικόπολη και τη γύρω περιοχή. Στο χωριό επισκεφτήκαμε έναν από τους εν ενεργεία νερόμυλους της περιοχής, όπου αλέθουν διάφορα δημητριακά, αλλά εκμεταλλεύονται και την δύναμη του νερού για πλύσιμο χαλιών, κουβερτών κ.α.
Την επόμενη ημέρα, σε πείσμα της καταιγίδας (που ευτυχώς κράτησε λίγο) καταφέραμε να κάνουμε την επίσκεψη και όλες τις δραστηριότητες στο πεδίο της λιμνοθάλασσας του Αμβρακικού.
Είδαμε τους ερωδιούς, μελετήσαμε την χλωρίδα και μετρήσαμε βιοδείκτες, θερμοκρασία και pH, του νερού, αλλά μαζέψαμε και κοχύλια και παίξαμε και περιβαλλοντικά παιχνίδια.
Η μέρα μας ήταν πολύ περιεκτική γιατί το απόγευμα επισκεφτήκαμε την Άρτα, με το περίφημο γεφύρι της. Παρακολουθήσαμε εσπερινό και ξεναγηθήκαμε στο μοναστήρι της Κάτω Παναγιάς (σε συνεχή λειτουργία από την ίδρυσή του το 1220) και καταλήξαμε για βόλτα στον πεζόδρομο της πόλης.
Το Σάββατο, τρίτη και τελευταία μέρα μας στην περιοχή ξεκινήσαμε το πρωί για τις πηγές του Λούρου ποταμού, όπου συναντήσαμε και δεύτερο εν ενεργεία νερόμυλο.
Η επόμενη στάση μας ήταν έξω από τα Γιάννενα, στο Μουσείο ελληνικής ιστορίας Παύλου Βρέλλη, με τα κέρινα ομοιώματα, που φιλοτέχνησε ο ίδιος. Τελευταία στάση για φαγητό στα Γρεβενά, την πόλη των μανιταριών, όπως φημίζεται κι επιστροφή, πλήρεις ικανοποίησης κι εμπειριών.
Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον υπεύθυνο του ΚΠΕ Φιλιππιάδας κ. Δημήτρη Μπάσιο, και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Νικολέτα Ντόκα, Βάσω Σαρρή και Χριστίνα Κίτσου για την φιλοξενία, τις ξεναγήσεις και το γνήσιο ενδιαφέρον που μας έδειξαν. Κι αυτοί έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις διότι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έδειξαν εξαίρετη συμπεριφορά και ήθος, αλλά και γνώσεις και συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον. Πραγματικά μας έκαναν περήφανους!
ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ
Στο πλαίσιο του προγράμματος ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ και με τη σκέψη ότι μπορούμε, αν το θέλουμε, να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των παιδιών, που νοσηλεύονται στην Παιδιατρική πτέρυγα του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 με τη δασκάλα τους κα Παυλίδου Νίκη, σκέφτηκαν και πρότειναν τη δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης γι? αυτά τα παιδιά. Αφού έγινε η επικοινωνία μες τους αρμόδιους φορείς , ζητήθηκε η βοήθεια και η συνδρομή όλων των μελών της σχολικής μα κοινότητας. Τα παιδιά και οι γονείς ενημερώθηκαν και η ανταπόκριση ξεπέρασε τις προσδοκίες.
Συγκεντρώθηκαν πολλά βιβλία, τα οποία καταχώρησαν τα παιδιά της Δ2, ανά ηλικία στην οποία απευθύνονται και ανά θεματολογία. Τα συσκεύασαν και περίμεναν με ενθουσιασμό την ημέρα που θα τα πηγαίναμε στο Νοσοκομείο.
Έφτιαξαν μια αφίσα για την αξία του βιβλίου και τη φιλαναγνωσία, στολίστηκαν με το καλύτερο χαμόγελό τους κι επισκέφτηκαν με τη Διευθύντρια του σχολείου μας και τη δασκάλα τους το Νοσοκομείο. Εκεί έτυχαν θερμής υποδοχής από την αδερφή προϊσταμένη του τμήματος, τις γιατρούς και τις νοσηλεύτριες του τμήματος. Ξεναγήθηκαν στους χώρους της κλινικής και σε κάποιους θαλάμους, όπου χαιρέτησαν κι ευχήθηκαν «περαστικά» στους μικρούς ασθενείς κι επέστρεψαν στο σχολείο με την καρδιά τους γεμάτη από τη χαρά της προσφοράς. Περισσότερα Άρθρα... |