|
25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 -ΓΙΟΡΤΗ, ΠΑΡΕΛΑΣΗ
Την Τρίτη 24 Μαρτίου 2015 είχαμε στο σχολείο μας την καθιερωμένη γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Στη γιορτή έλαβαν μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΣΤ', Γ' και Α' τάξεων του σχολείου, ενώ τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο δάσκαλος της Γ1 κος Γιάννης Χρας. Το χρονικό της επετείου μας διηγήθηκαν οι μαθητές της ΣΤ' διανθισμένο με επίκαιρα τραγούδια, με την Μουσικό μας, κα Θεοπίστη, ποιήματα και τον παραδοσιακό χορό της Ιερισσού, τον καγκελευτό κι ένα μικρό θεατρικό δρώμενο, τις "Σουλιώτισσες". Ακολούθησαν ποιήματα των μαθητών της Γ' Και τέλος η Α' τάξη, με σκετς, τραγούδι και χορό... Μετά το τέλος της γιορτής ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες εκπροσώπησαν το σχολείο στην κατάθεση στεφάνων, μπροστά στο Δημαρχείο. 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 Την ημέρα της παρέλασης ο καιρός μας απογοήτευσε! Η βροχή ξεκίνησε λίγο πριν τις 11:00 και συνέχιζε μέχρι την ώρα της παρέλασης, οπότε ήρθε εντολή να παρελάσουν μόνο οι σημαίες. Μεγάλη απογοήτευση για τα παιδιά, που περίμεναν υπομονετικά να έρθει η ώρα και δεν τους ένοιαζε καθόλου για τη βροχή. Όμως με τόσες απουσίες λόγω ασθένειας, με τον φετινό, παρατεταμένο χειμώνα, τι άλλη απόφαση μπορούσαν να πάρουν οι ιθύνοντες, για το καλό των παιδιών; ΠΑΓΟΔΡΟΜΙΟ 18-3-2015
Μετά τον περσινό ...θρίαμβο, η γενικότερη επιθυμία ήταν να πάμε Παγοδρόμιο ξανά. Αυτή τη φορά οι Δ' και Ε' τάξεις βρέθηκαν για πρώτη φορά στο χώρο για να γνωρίσουν βιωματικά ένα χειμερινό άθλημα. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν καθολική και οι επιδόσεις τους αξιοθαύμαστες! Το παγοδρόμιο ICEBERG βρίσκεται στο Ωραιόκαστρο (προς το τέλος της συμμαχικής οδού) και είναι ένας καινούριος χώρος, πολύ προσεγμένος και οι ιθύνοντες καταρτισμένοι και πολύ εξυπηρετικοί. Τα παιδιά διδάχτηκαν τα βασικά και είχαν συνεχώς επιτήρηση για ασφάλεια και διορθώσεις ώστε να μάθουν τα βασικά. Η επίσκεψή μας ήταν πολύ διασκεδαστική και δεν καταλάβαμε πότε πέρασε η ώρα! Την εμπειρία μοιράστηκαν και οι εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τα παιδιά, δοκιμάζοντας με θάρρος τις δυνάμεις τους σε ένα άγνωστο άθλημα....
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΘΕΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ,ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ...Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί σαν Πανελλήνια Ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο. Οι δράσεις αυτής της ημέρας στο σχολείο μας αποτελούν μια από τις εκστρατείες του φετινού e-Twinning έργου μας "use your superpowers", με την εκπαίδευση και τη στήριξη του προγράμματος Ομοτίμων του ΝΗΡΕΑ, το οποίο υλοποιούμε για 2η χρονιά φέτος. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα λοιπόν, χρησιμοποιώντας τις "Υπερδυνάμεις" τους για το κοινό καλό, οργάνωσαν μια ημέρα με δραστηριότητες κατά της βίας και της επιθετικής συμπεριφοράς και του εκφοβισμού στο σχολείο, σε συνεργασία με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό του έργου Αφροδίτη Ντίνου και τη συμβολή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Προσπαθώντας να προλάβουμε τον καιρό, κάναμε τις δράσεις μας την Τετάρτη 4 Μαρτίου και είχαμε δίκιο, όπως αποδείχτηκε... Όλο το σκεπτικό πάνω στο οποίο σχεδιάστηκε το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε ήταν να εστιάσουμε σε θετικά συναισθήματα, ευγένεια, αλληλεγγύη, συνεργασία, ομαδικότητα, αγάπη, διάλογο και, κυρίως, μέσω αυτών των τακτικών, ΠΡΟΛΗΨΗ της επιθετικής συμπεριφοράς και του εκφοβισμού.
Ξεκινήσαμε με βιωματικά εργαστήρια κατά τμήματα, για την 3η και 4η ώρα, τα οποία συντόνισαν οι μαθητές της ΣΤ' τάξης. Εκεί έγιναν παιχνίδια γνωριμίας και δεσίματος της ομάδας, διερευνήθηκαν οι απόψεις και οι γνώσεις των μαθητών πάνω στο ζήτημα της βίας και του εκφοβισμού και καταγράφηκαν και στη συνέχεια κάναμε παιχνίδια συνεργασίας κι αλληλοβοήθειας, προωθώντας την ιδέα της φιλίας, της συμπαράστασης και της συνεργασίας, σαν αντίδοτο σε όποια βίαιη κι επιθετική τάση, σε όποια τυχόν αρνητικά συναισθήματα.
Την5η ώρα ήταν"Η ώρα της αγκαλιάς" για όλα τα παιδιά του σχολείου. Η οδηγία ήταν να κάνουμε βόλτα στο μεγάλο διάδρομο του σχολείου ακούγοντας τη μουσική και μόλις αυτή σταματούσε, αγκαλιάζαμε όποιον ήταν κοντά μας. Εμείς φανταστήκαμε αγκαλιές ανά δυο, αλλά τα παιδιά (όπως συνήθως) το πήγαν παραπέρα, ξαφνιάζοντάς μας ευχάριστα κι άρχισαν να αγκαλιάζονται πολλοί μαζί. Ήταν μια πολύ χαρούμενη διαδικασία και όταν τελείωσε σχηματίστηκαν πάλι οι ομάδες των τμημάτων, με τους συντονιστές τους της ΣΤ και βγήκαν στην αυλή να συζητήσουν πώς ένιωσαν, σε μια αποτίμηση της δραστηριότητας. Στη συνέχεια, αποκωδικοποιώντας συναισθήματα, έπρεπε να γράψουν στα ταμπλό που στήσαμε"Πώς νιώθω όταν...με αγκαλιάζουν , με επαινούν κ.α καλά καιΠώς νιώθω όταν...με μαλώνουν, μου φωνάζουν, κ. α. δυσάρεστα... Επίγνωση υπήρχε κι εκφράστηκε Την 6η ώρα τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες, μέσα στις τάξεις τους για να φτιάξουν συνθήματα για τον διαγωνισμό "Ευγενικού και πρωτότυπου συνθήματος" τα οποία θα παρουσίαζαν στον αγώνα που θα παρακολουθούσαν την 7η ώρα.
Αυτή η δράση, καθώς και η στάση των μαθητών στον αγώνα αποτελούσε και την αξιολόγηση της προσπάθειας της ημέρας, οπότε είχαμε αγωνία για το πώς θα πάει... Την 7η ώρα αγωνίστηκαν, σε ένα παιχνίδι προπαρασκευαστικό του χάντμπολ, που παίζουμε στο σχολείο μας, οι μαθητές των Ε1 κι Ε2, αγόρια εναντίον αγοριών και κορίτσια εναντίον κοριτσιών. Οι φίλαθλοι είχαν υποδειγματική παρουσία, ανέδειξαν με τη στάση τους το νόημα της ημέρας, όπως και οι αγωνιζόμενοι. Παρόλη την απογοήτευση οι ηττημένοι έδειξαν αξιοπρέπεια και οι νικητές μεγαλείο, χωρίς να θίξουν με τη στάση τους τους χαμένους.
Είμαστε αισιόδοξοι ότι περάσαμε κάποια θετικά μηνύματα και η πλειοψηφία των μαθητών τα πήρε. Οι μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται από τη μια ημέρα στην άλλη κι εμείς δεν δουλεύουμε το πρόγραμμα κατά της επιθετικής συμπεριφοράς μόνο μια μέρα το χρόνο. Προωθούμε σταθερά τη θετική πλευρά της αντιμετώπισης των συμπεριφορών που ξεφεύγουν προς τη βία και προωθούμε την ιδέα οι ίδιοι οι μαθητές να είναι συμμέτοχοι στην πρόληψη της βίας. Τους παρέχουμε τα εφόδια, εκπαιδεύοντάς τους να αποφεύγουν τις βίαιες αντιδράσεις, αλλά και να μπορούν να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά όταν προκύψουν.
Περισσότερα Άρθρα... |