|
ΜΙΛΑ, ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ! Β' ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας "ΜΙΛΑ! ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ", που υλοποιούν οι Β1 και Β2, έγιναν δυο δράσεις. 1-Επισκέφτηκαν το σύλλογο "ΒΗΜΑΤΙΖΩ.." και φιλοξενήθηκαν στους χώρους του. Εκεί ενημερώθηκαν για τις δράσεις του συλλόγου, γνώρισαν τους χώρους του οικήματος και είδαν και πώς γίνεται η εργασιοθεραπεία σε παιδιά που είχαν πρόγραμμα εκείνη την ώρα. Γνωρίστηκαν με τα παιδιά και τους εκπαιδευτές, συζήτησαν κι αντάλλαξαν σκέψεις. Τέλος, παρακολούθησαν προβολή βίντεο με τις δραστηριότητες του συλλόγου και υποσχέθηκαν οτι θα πάνε πάλι εκεί για να βοηθήσουν στην κατασκευή λαμπάδων, που ο σύλλογος θα πουλήσει για την ενίσχυσή του, το Πάσχα. 2-Βιωματικό εργαστήρι για τα Συναισθήματα, σε συνεργασία με το ΝΗΡΕΑ Κιλκίς. Εκπρόσωπος του ΝΗΡΕΑ, η κα Μαρία Χατζηγεωργιάδου, ήρθε στο σχολείο και υλοποίησε το εργαστήρι με τα παιδιά, μαζί με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του προγράμματος κες Κατερίνα Μπόσκου και Ιωάννα Ευθυμιάδου. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με χαρά και το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό για όλους!
ΣΚΑΚΙ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Δ1 Ο μεγάλος Αμερικανός επιστήμονας, αλλά και πολιτικός, στοχαστής και φίλος του σκακιού, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, χαρακτήριζε το σκάκι «μια εικόνα της ζωής». Αυτή η αναλογία του σκακιού με τη ζωή είναι που αναδεικνύει την παιδαγωγική του αξία. Σε μια παρτίδα καλούμαστε να διαχειριστούμε επιλογές και ενέργειες που μας θυμίζουν γεγονότα της καθημερινότητας αλλά και γνωστές στιγμές της ιστορίας. Από την άλλη το σκάκι καλλιεργεί αξίες που είναι πολύ σημαντικές στη ζωή μας όπως η ευρηματικότητα, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η λογική ανάλυση και η μεθοδικότητα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ένας μαθητής ενισχύεται ώστε να κατανοεί την πραγματικότητα που το περιβάλλει και να την αξιολογεί ταυτόχρονα. Το σκάκι, λοιπόν, δε βοηθά μόνο στην ανάπτυξη της ευφυΐας των παιδιών αλλά και στο να αξιοποιούν την ευφυΐα τους για δημιουργικούς στόχους. Εδώ και μια 10ετία οι μαθητές μας έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν και να εξασκηθούν στο Σκάκι, κατά τη διάρκεια ωρών της Φ.Α.,όταν ο καιρός είναι ακατάλληλος για άσκηση στην ύπαιθρο. Δ2 Ε1 Το σκάκι ιστορικά κατατάσσεται στα παιχνίδια πολέμου (Murray, 1913) και θεωρείται από όλους παιχνίδι αναίμακτης μάχης και σύγκρουσης πνευματικής σκέψης μεταξύ δύο παιχτών, όπου ο κάθε ένας ελέγχει μιας μικρής κλίμακας (Williams, 2000) παράταξη. Αυτές οι δύο παρατάξεις έχουν ίση ισχύ σε ένα πεδίο μάχης που έχει διαστάσεις 64 τετραγώνων. Το παιχνίδι με την πάροδο των αιώνων εξελίχθηκε σε Τέχνη με τη μορφή παιχνιδιού (Saidy & Lessing, 1974) και περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά ενός αθλητικού παιχνιδιού (Arbinger & Franz, 1976). Ε2 Το σκάκι είναι κατά γενική ομολογία ένα παιχνίδι αποφάσεων, στρατηγικής αλλά και τακτικής. Σε κάθε φάση του παιχνιδιού οι παίκτες καλούνται να καταστρώσουν σχέδια σε μεγάλη κλίμακα (δηλαδή στρατηγική), σχέδια σε μικρή κλίμακα (δηλαδή τακτική) και να επιλέξουν κινήσεις που εξυπηρετούν και τα δυο (δηλαδή απόφαση). Προσομοιάζει όμως με χαοτικό σύστημα καθώς προβλέπονται άπειρες πιθανές θέσεις και κινήσεις, οι συνέπειες των οποίων δύσκολα μπορούν να προβλεφτούν. Δ2 Αναζητήστε στη στήλη "αθλητικές δραστηριότητες" κάποιες διευκρινήσεις με τους ειδικούς κανόνες στο σκάκι.
ΕΘΙΜΑ ΑΠΟΚΡΙΑΣ Κ.Α.
Τελευταία μέρα σχολείου πριν τη Σαρακοστή, η Παρασκευή (20/2), οπότε δεν μπορούσαμε να μην οργανώσουμε κάτι σχετικό. Τα έθιμα της Αποκριάς συζητήθηκαν σε όλα τα τμήματα και μετά είχαμε κοινή εκδήλωση όπου οι μαθητές της ΣΤ και της Ε παρουσίασαν δρώμενα που είχαν ετοιμάσει, ειδικά για την ημέρα. Θεατρικό δρώμενο με μορφή αυτοσχεδιασμού και παντομίμας και θέμα τους "Πρωτόγονους" παρουσίασε η Στ, αλλά και η Ε. Παραδοσιακά τραγούδια που ετοίμασαν με τη μουσικό κα Πίστη, τραγούδησαν τα παιδιά της Ε και Στ για να χορέψουν το Γαϊτανάκι οι μικρότεροι. Ζούμπα για όλους στη συνέχεια και τέλος η παρέλαση των μασκαράδων και σαρακοστιανά εδέσματα. Περάσαμε πολύ ωραία, ξεφαντώσαμε αποκριάτικα κι είμαστε έτοιμοι για την Καθαρά Δευτέρα. ΚΑΛΑ ΚΟΥΛΟΥΜΑ!!!
Περισσότερα Άρθρα... |